Whistler dag 2

16 augustus 2015 - Whistler, Canada

Reisdag 23: Het weer viel vanochtend tegen. We besloten de auto te pakken en naar het Olympisch dorp te rijden. Daar was niet zoveel meer te zien omdat alle appartementen voor de atleten nu bewoond zijn. We konden verder de bergen in naar waar het schansspringen, de biathlon en Noorse combinatie heeft plaatsgevonden en zijn nog bij de bobsleebaan geweest. En...ook nog een hert gezien, wat een cadeautje op de laatste dag! Het weer was inmiddels opgeknapt, de zon scheen en het was lekker warm. Daarna zijn we weer terug naar Whistler Village gereden, waar we geluncht hebben en op een of andere manier kwam het allemaal nu veel beter over. Er hing een leukere sfeer dan gisteren. Het zal deels aan onszelf gelegen hebben. Het einde van de reis is in zicht, het was rotweer en we waren moe en katterig. Afin het zag er nu beter uit! Ed en Yannick zijn teruggegaan naar het hotel om te zwemmen, Kelvin en ik zijn naar het Aboriginal Centre geweest een museum over de Squamish en Lil'wat Indianen die de oorspronkelijke bewoners zijn van dit gebied. Erg interessant! Zij leven nog steeds volgens de tradities van hun voorouders en zijn één met de bergen, de rivieren en de bossen. Precies het gebied waar we gisteren hebben gereden. Zo mooi! Nu zijn we lekker terug in het hotel en ben mijn laatste verslag schrijven.

Het zit er nu echt bijna op, morgen vliegen we terug naar ons eigen kikkerlandje. Ik hoop dat jullie een beetje mee hebben kunnen genieten van de reis of misschien zijn sommigen van jullie allang afgehaakt? Haha, mag hoor ;-). Het idee hierachter was om voor onszelf een dagboek bij te houden en het is maar goed ook, want we hebben zoveel gezien en gedaan dat de dagen een beetje gingen vervagen en ik soms niet meer wist, was dat nou gisteren of al weer eergisteren. Dan alle info en namen van de bergen, meren en gletsjers is maar wat fijn dat het genoteerd staat, zeker voor de foto's. Ik weet het is een verslag geworden wat bol staat van de superlatieven, maar alles wat ik opgeschreven heb ik ook echt zo beleefd. Ik ben zo verrast door het prachtige Canada en ik kan met recht zeggen dat het een van de mooiste landen is die ik bezocht heb. En dan hebben wij nog maar een klein gedeelte gezien. Mijn God wat een schoonheid; de natuur, de Rockies, de hartelijkheid van de mensen, het leven hier. Wow, wow, wow! Nogmaals dit had ik van te voren nooit zo voor kunnen stellen.
Morgen vliegen we terug en zullen erg vroeg moeten vertrekken hier uit Whistler. Het is iets meer dan 2 uur rijden, dan de auto inleveren en inchecken voor de vlucht. Om 11.30u vertrekt het vliegtuig. We zullen een overstap hebben in Toronto en daarna non-stop door naar Amsterdam.

Dan is het echt voorbij, ruim 3 weken gereisd, zoveel gezien en gedaan. Onze eerste week in Amerika ligt zover achter ons, maar was ook in een woord geweldig en was absoluut een goed begin van onze reis. Het is goed zo, al zal ik het gaan missen. Maar om mijn familie, vrienden en vooral mijn lieve hond weer te zien is ook erg fijn hoor. Aan alle goede dingen komt een eind en deze bijzondere vakantie neem ik vooral altijd met me mee. Ik voel me een gezegend mens!

See you later...
Liefs, XXX

1. Fred & Ineke:
    17 augustus 2015
    Dat is juist Laurette, je hebt nog maar een klein stukje van dat immense land gezien. Ontario, Quebec en the Maratimes zijn ook heel mooi. En je hebt ook gelijk als je vaststelt een gezegend mens te zijn. Maar dat is je van harte gegund, omdat je er dankbaar voor bent. We dachten dat het gisteren al het laatste verslag was, daarom nogmaals goede en voorspoedige reis gewenst. Liefs voor jullie allemaal. papa, mama, Golda en mister Q.
  2. Monique Mastenbroek:
    Lieve Laurette,
    Ik heb genoten van je reisverslagen en keek er elke ochtend naar uit.
    Wat kan je terugkijken op een bijzondere reis. Ik wens jullie een goede reis terug. Liefs Monique
  3. Laurette Toonen:
    17 augustus 2015
    Dank pap en mam, lief! Ik heb de verslagen tot de laatste dag afgemaakt haha. Liefs terug en tot gauw! XXX
  4. Laurette Toonen:
    17 augustus 2015
    Dank je Monique, wat leuk om te horen. Als de foto's klaar zijn dan ben je van harte welkom om ze te komen bekijken.
    Liefs, XXX
  5. Wil de Ridder:
    17 augustus 2015
    Bedankt voor de mooie verslagen en een goede reis terug.
    Hier is het prutweer
  6. Laurette Toonen:
    17 augustus 2015
    Dank je Wil, leuk om te horen! He bah van dat weer!
  7. Laurette Toonen:
    PS: liefs, XXX
  8. Wim van Leeuwen:
    17 augustus 2015
    Ik heb genoten van de verhalen en de foto's !!!
    ( mijn pauzes waren de laatste tijd goed ingevuld )

Thanks, wim van Leeuwen
  9. Laurette Toonen:
    Hoi Wim, wat leuk! Groetjes ook van Ed
  10. Annelies:
    18 augustus 2015
    Wat een super reis! Ik zag net dat jullie weer veilig in Nederland zijn.
    Wat een geweldige ervaring moet dit zijn om zo te genieten met je gezin. Leuk dat we mee mochten genieten. Ik heb er van genoten.

Liefs
  11. Laurette Toonen:
    18 augustus 2015
    Thnx! Het was gewoon super! Nu proberen wakker te blijven, valt niet mee! Pffff!