West Kelowna

3 augustus 2015 - West Kelowna, Canada

Reisdag 9: De huurauto ophalen ging eigenlijk heel vlot. Ze proberen je altijd van alles aan te smeren, maar we hebben alles al goed geregeld in Nederland dus deze meneer kreeg geen kans. We hebben een SUV, een Mazda 9. We kennen dit model niet, waarschijnlijk is het alleen gemaakt voor de Noord-Amerikaanse markt. Het is in ieder geval een fijne ruime auto. De stad uit was wat moeilijker want gisteren was de Gay Pride in Vancouver waardoor er straten waren afgesloten. Maar uiteindelijk is het gelukt en waren we de stad uit en reden de bergen al in. Het gaat beginnen! Het rijdt hier net zo relaxt als in Amerika. Wat een ruimte! We zijn een paar keer gestopt en hebben onderweg geluncht. Om half 5 zijn we in West Kalowna aangekomen. Het laatste stuk reden we langs het meer; het Okanagan meer. Wow! Wat groot en mooi! We zitten op een resort aan het meer en het is tropisch warm hier. Het ligt in de Okanagan Valley. Het is bekend om de wijnbouw wat hier plaatsvindt. We hebben een prachtige suite met verschillende kamers, 2 badkamers, een luxe keuken met alles d'r op en d'r aan en een giga koelkast (niet normaal zo groot!) en een heerlijk ruim balkon met uitzicht op de bergen. O ja en een apart washok met wasmachine en droger. Dat komt goed uit want het was wel nodig om te wassen na een week. We hoeven niet op zoek te gaan naar een wasserette. Dit heb ik nog nooit meegemaakt om tijdens een rondreis in zo'n hotel als dit te verblijven. We genieten er maar van ;-). We hebben daarna boodschappen gedaan in een super grote supermarkt (wat ben ik toch jaloers op zulke supermarkten) en het e.e.a. ingeslagen. We kunnen hier lekker ontbijten, omdat hier alles is. We hoeven de deur niet uit. Heel fijn! 's Avonds een stuk langs het meer gelopen. Het is prachtig! Ik vermoed dat de Canadezen hier vanuit Vancouver op vakantie gaan. We zagen onderweg veel caravans en /of fietsen op de auto's. Ook veel mensen die hun hond mee hebben en op zo'n moment mis ik mr. Q wel hoor. Maar dat is maar even, want hij heeft het goed en het gaat goed met hem. We genieten met volle teugen en vandaag hebben we een rustige dag, we gaan lekker relaxen bij het zwembad of het privéstrand aan het meer. Heerlijk even helemaal niks vandaag, het is tenslotte vakantie!
See you later...
Liefs, XXX

Update: de auto is wel bekend in Europa. Oeps ik had het verkeerd begrepen, ben op mijn vingers getikt. Dit model zegt mij niks maar de mannen wel ;-).

1. Annelies:
    3 augustus 2015
    Wat een geweldige reis en wat heerlijk zo'n mega suite zeg!
    Het luxe leven :D Is ook weleens lekker toch :D Lekker even wat schone kleren, erg fijn! Geniet van het uitzicht en de luxe. Ik kijk weer uit naar het volgende avontuur!

Liefs
  2. Laurette Toonen:
    4 augustus 2015
    Dank je Annelies! Het is echt genieten! :-)