Whistler

15 augustus 2015 - Whistler, Canada

Reisdag 22: Gisteren na het ontbijt en waarschijnlijk de laatste keer voor onderweg boodschappen te hebben gedaan, vertrokken we richting Whistler. Het was een prachtige route. Ik denk na Icefields Parkway de mooiste. Het land blijft ons verwonderen. We reden erg hoog in de bergen en door de wolken heen. De Canyons, rivieren en meren we hebben het allemaal weer gezien en reden dwars door verschillende Indianen reservaten. Dit was ook de route van de goudzoekers en zagen soms verlaten spookstadjes. Het regende alleen wel, dat was wel erg jammer. Daar gingen toch mooie idyllische picknickplekjes aan onze neus voorbij. We hebben maar onder de achterklep van de auto gegeten ;-). Na ongeveer 5 uur rijden kwamen we bij onze laatste bestemming aan. Whistler is eigenlijk een wintersportplaats, maar zomers trekt het ook heel veel toeristen. Tijdens de Winterspelen van Vancouver vonden hier oa de skiwedstrijden plaats. We zijn na het inchecken Whistler Village ingeweest het is allemaal op loopafstand. Ook wel eens fijn! Mooi aangelegd, maar het is heel druk met jongeren want er vindt dit weekend een soort freewheel BMX wedstrijd plaats waardoor er topdrukte heerst. Een beetje teveel van het goede en ineens brak de hemel open en het begon me toch te hozen. Verschrikkelijk en vonden Ed en ik het allemaal even niet zo leuk meer en zijn uiteindelijk maar naar het hotel teruggelopen. Pfff ik moet er allemaal erg aan wennen als je van de natuur en rust hier terecht komt. Het is een soort Lloret de Mar maar dan met skaters- en hipsters types haha. Het werd gelukkig weer droog en hebben wat gegeten en daarna nog wat rondgelopen. De 5 Olympische ringen staan er mooi bij en hebben Medal Plaza gezien. Verder zijn er veel eettenten en toeristische winkels. Vandaag zou het weer beter zijn en kijken we wel wat we nog kunnen doen of anders als het niet te druk is aan het zwembad liggen. Een beetje rust na het rondreizen is ook niet verkeerd, toch?!

See you later...

Liefs, XXX

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marielle:
    16 augustus 2015
    Wat hebben we genoten van jouw verhalen.. Ondanks dat wij niet veel hebben gereageerd (Henk heeft zichzelf al 2x overtroffen), hebben we veel plezier beleefd aan jouw verhalen.. Je hebt ons een klein beetje meegenomen op reis en er in ieder geval voor gezorgd dat zo een vakantie nu ook definitief op onze lijst staat.. En dan hebben we nog niet eens de foto's gezien.. Een beetje rust inplannen na zo een mooie reis is niet verkeerd hoor :-) Geniet van jullie laatste momenten daar en ik zie jullie dinsdag weer.. Wij gaan zo meteen lekker aan de stoofaal... Heel veel liefs en een dikke knuffel van H&M... Love you
  2. Fred & Ineke:
    16 augustus 2015
    Wij hebben echt het gevoel gehad dat we mee waren. We misten alleen de beelden, maar die komen nog wel. Veel plezier nog in de laatste loodjes en een voorspoedige terugreis. Liefs papa & mama
  3. Laurette Toonen:
    17 augustus 2015
    Dank je zus, leuk om te horen. O lekker stoofaal, dat is lang geleden?! Thnx en tot dinsdag. Love u 2 XXX
  4. Laurette Toonen:
    17 augustus 2015
    Dank jullie wel, ik heb wel wat foto's geplaatst. Weliswaar met m'n mobiel genomen. Hebben jullie die niet gezien dan? Maar komt goed. Tot gauw. Dikke kusss XXX