New York dag 2

29 juli 2015 - New York City, Verenigde Staten

Dag 4: Vandaag zijn we, zoals ik vanochtend al schreef eerst naar Ground Zero geweest. Er zijn geen woorden voor, het is gewoon heel indrukwekkend en emotioneel eigenlijk. Ik denk dat iedereen het zo voelt die hier rondloopt. Wat kan je er verder nog over zeggen, deze afschuwelijke dag staat toch nog in je geheugen gegrift?! Kippenvel bij het zien van het monument en van alle namen van de mensen die hierbij zijn omgekomen. Het museum wat hierbij hoort, is elke dinsdag vanaf 4 uur gratis te bezoeken. Dus besloten we 's middags terug te gaan. Ja, ja we zijn echte Nederlanders! Dus wijzigden we onze plannen en zijn naar het Battery Park gelopen om vanaf daar het Vrijheidsbeeld te kunnen zien. Wow, daar staat ze dan! Je kan daarvandaan de boot nemen om het Vrijheidsbeeld van dichtbij te bekijken, maar er stond zo'n lange rij en in de hete zon dat we dat niet gedaan hebben. Het is nl. zo heet dat lopen of stil staan in de zon niet te doen is. We hebben bij het Battery Park lekker wat gegeten en zijn na de lunch met de metro naar de Brooklyn Bridge gegaan. En weer zeg ik wow! Wat een brug en het hoort zo bij NY. Als je omkijkt zie je Manhattan liggen. Zo gaaf! We zijn helemaal naar de overkant naar Brooklyn gelopen. Een aardige tippel, maar zo geweldig en ik had het niet willen missen. We hebben daarna door een lommerrijk park gelopen (wat een rust hier!) om bij the Brooklyn Heights Promenade uit te komen om een mooi uitzicht te hebben op de skyline van Manhattan....wow! Sorry hoor, dat ge-wow wordt misschien een beetje saai, maar je valt van de ene in de andere verbazing hier. We hebben daar op een bankje (in de schaduw...heerlijk!) gezeten en alleen maar gekeken en genoten van dit mooie uitzicht. Ook zagen we links weer het Vrijheidsbeeld. Ik heb in ieder geval weer genoeg foto's kunnen maken. Om weer terug te keren naar Manhattan hebben we de metro genomen. We zijn bij Wall Street uitgestapt en daar wat rondgelopen. Nog geprobeerd of we naar het museum bij Ground Zero konden gaan, maar ook daar stond zo'n enorme lange rij, daar hadden we geen puf meer voor. Wel de kapel bezocht waar ze tijdens en na 9/11 de hulpverleners hebben opgevangen en het is een soort Memorial geworden van alle omgekomen slachtoffers en hulpverleners. Indrukwekkend! Om de dag af te sluiten zijn we naar Little Italy geweest en hebben daar lekker Italiaans gegeten. Wat een leuke wijk! Nu zijn we terug in het hotel, moe maar zeer voldaan.
See you later...
Liefs, XXX

1. Wil de Ridder:
    29 juli 2015
    Dat wow roepen Laurette blijf je doet tot dat je NY verlaat.
    Ben er met Edith 8 dagen geweest,liepen aldoor omhoog te kijken.En dat wow woord de hele dag door.
  2. Laurette Toonen:
    29 juli 2015
    Dan houden we het 'wow-en' er nog in Wil! ;-)
  3. Henk:
    30 juli 2015
    het klinkt allemaal echt te-WOW :)
    Mariëlle is nu niet meer te houden, Washington en NY stijgen met stip op de lijst. We moeten denk ik gaan plannen.
    Have fun!!
  4. Laurette Toonen:
    30 juli 2015
    Henk, ja ga maar plannen. Het is te gek hier! En er staat ons nog zoveel moois te wachten. Ik voel me een gezegend mens.
    Dank voor je reactie, leuk!