New York dag 1

28 juli 2015 - New York City, Verenigde Staten

Dag 3: We zijn in New York...wow, wow, wow! Ik heb er geen andere woorden voor. Het was zo'n mooi gezicht toen we vanaf de trein de skyline van NY al zagen opdoemen en de conducteur riep: 'New York City folks'. De treinreis is trouwens prima verlopen, wat zaten we heerlijk ruim. Veel beter dan in het vliegtuig. Met wifi aan boord en aansluiting voor je iPhone. Hoe luxe is dat? De reis van 3 uur was zo om. Het hotel hebben we vlot gevonden, wat vlakbij Times Square ligt. Wat een fijn hotel weer en je hoort niks van het lawaai op straat omdat we in een zijstraat van 7th Avenue zitten. Vroeger begin jaren 80, heul heul lang geleden, waren mijn zusje en ik helemaal gek van de film uit de jaren '50 'On the town' een romantische musical film waarin 3 matrozen (Frank Sinatra, Gene Kelly, de andere acteur weet ik niet meer wie dat was) 24 uur verlof kregen om New York te verkennen. Zo vaak gezien dat mijn zusje en ik de film onderhand uit ons hoofd kenden. 'New York, New York a wonderful town' was de titelsong. Ik weet nog dat ik dacht, toen ik de film voor de zoveelste keer zag, ooit graag NY in het echt te willen zien. 15 jaar geleden kreeg ik die kans toen Ed als verrassing (hij zag een advertentie in de krant; een dag kerstshoppen in NY) een dagje op en neer naar NY had geregeld. Het was super en hebben toen heerlijk geshopt, maar NY is natuurlijk te groot voor één dag. Ooit zouden we terug gaan en dat is nu! We zitten dus vlakbij Time Square en toen we gistermiddag de buurt gingen verkennen en op Time Square uitkwamen en omhoog keken naar de wolkenkrabbers en neonverlichting zagen riepen we wow, wow, wow! Kippenvel! We zijn er echt!! New York is zoals je het altijd in films ziet en zong ik in gedachten 'New York, New York a wonderful town'! Zo blij als een kind.
We hebben rondgelopen op Broadway en heerlijk gegeten. Toen het donker was zijn we naar het Empire State Building geweest. Het Empire State Building is tot 2 uur 's nachts open. Kaartjes gekocht en naar boven geweest. Wat bijzonder zeg NY by night. Prachtig! Wat een mooi gebouw ook van binnen, helemaal in art-deco stijl. Om 1 uur waren we terug in het hotel en zoals de vorige dagen, helemaal kapot. Lekker geslapen en ik ben zelfs iets later wakker dan de eerste dagen. :-) Vandaag staat er weer heel wat op het programma, in ieder geval Ground Zero.

See you later...
Liefs, XXX

1. Fred & Ineke:
    28 juli 2015
    Lieve kinderen, Wat een mooi relaas over New York. Ik was erg ontroerd, vooral door de passage over de musicalfilm On the town van lang geleden. Hoe jullie dat toen ervaren hebben. We genieten dagelijks van je verslag. Ga zo door! Liefs, mama
  2. Wil de Ridder:
    Vergeet het kerkje en het museum niet,bij Ground Zero niet
    heel in druk wekkend.
    Veel plezier daar.
  3. Laurette Toonen:
    Dank je mama! Ja echt ik moest eraan denken. :-) XXX
  4. Laurette Toonen:
    28 juli 2015
    Top Wil, dank voor de tip!
  5. Marielle:
    28 juli 2015
    Wij zijn toen met de trein langs Westpoint gereden en via Harlem New York in.. Ik vond de hele stad zo bijzonder.. Ik keek mijn ogen uit.. Zou echt nog een keer terug wiilen. Grappig over die musical.. Volgens mij werden jullie gek van mij omdat ik de film voor de zoveelste keer wilde zien haha..
  6. Laurette Toonen:
    28 juli 2015
    Haha, ik vond hem ook geweldig hoor, zo'n heerlijke romantische film. Op you tube staat het. Ja prachtige stad. Echt overdonderend!! Met de trein was super!! XXX
  7. Jos en Ellen:
    28 juli 2015
    Wat een leuk verhaal weer en wat hebben jullie in die paar dagen al veel gedaan en gezien. Dan ook nog de tijd om van die leuke verhalen te schrijven. Super en wat fijn dat jullie zo genieten. Heel leuk om te lezen.
  8. Annelies:
    28 juli 2015
    Wat een heerlijk enthousiast verslag. Het spat van het scherm af!
    NY is inderdaad fantastisch ! de sfeer is uniek!

Geniet ervan. Ik lees met heimwee mee :)
  9. Laurette Toonen:
    29 juli 2015
    Dank voor alle reacties, leuk om te horen. Ik schrijf het met veel plezier!