New York dag 4

31 juli 2015 - New York City, Verenigde Staten

Reisdag 6: Gisteren hebben we geshopt. Joehoeee! De mannen zijn geslaagd voor wat ze wilden. Ik ook, ik heb mocassins van Ugg gekocht. Zo blij met mijn Ugg's! Mijn zusje is ook in de wolken want de Adidas gympen die ze wilde, hebben we kunnen kopen voor haar. Het weer was gisteren regenachtig, nog steeds heet met af en toe een flinke bui. Na de bui leek het wel alsof je in het regenwoud loopt. Bah wat vies. Waar eerst de afgelopen dagen de verkopers op straat waterflesjes aan de man probeerden te brengen, nu stonden ze paraplu's te verkopen haha! That's New York! We zijn ook naar de Apple store geweest (1 van de 6 in New York!) omdat Kelvin een probleem met de accu van z'n iPhone had. We moesten eerst een afspraak maken en na 40 minuten wachten mocht hij naar de Genius Bar waar je dan verder wordt geholpen. Dat gaat in Nederland ook zo, weten we helaas uit ervaring. Een Apple medewerker onderzocht zijn iPhone en zei dat hij dacht dat de batterij opgezwollen was en dat hij waarschijnlijk een nieuwe kreeg. En dat was ook zo, hij heeft nu een nieuwe iPhone 5C. Wij waren met stomheid geslagen. Het toestel is anderhalf jaar oud. Ed kreeg dat in Nederland bij de Apple Store Amsterdam toen niet voor elkaar. Daar hadden ze het over een toestel wat meer dan een jaar oud is wordt niet kosteloos vervangen en iets over Amerikaans recht. En hier lukt het wel. Wow, wat geweldig hier! We hebben bij Five Guys gegeten waar we een heerlijke hamburger hebben gegeten die je zelf kan samenstellen. Het was inmiddels gelukkig droog en na nog wat winkels afgelopen te hebben zijn we zoals iedere avond geëindigd bij Starbucks voor onze laatste koffie, frappuccino whatever om in het hotel op te drinken. Mijn nieuwe verslaving is een Classic Chai Tea Latte......mmmmm zo lekker! Vanavond om 6 uur plaatselijke tijd vliegen we naar Vancouver vanaf Newark Airport. Gisteren hebben ze bij de receptie een shuttle busje geregeld om ons naar het vliegveld te brengen. Dat is goedkoper dan een taxi. We moeten 3 uur van tevoren op het vliegveld zijn, maar de shuttle bus rijdt op gepaste tijden dus worden we al om 1 uur opgehaald. Dus NY nog in, dat gaat helaas niet meer lukken. Ja voor het ontbijt maar dat is maar een blok verder. We doen lekker relaxed vanochtend, ook wel fijn eigenlijk en het is goed zo. We hebben zoveel gezien en gedaan hier. Normaal moet je voor 12 uur uitgecheckt zijn, maar we mogen langer in onze kamer blijven. Hoe fijn is dat?! Alles kan hier wat je ook vraagt het antwoord is: 'no problem!' Hiermee zit onze tijd in New York erop. Wat een stad en wat bijzonder dat ik dit mee heb mogen maken. Ik ben er natuurlijk al een keer geweest maar ik kan het me toch niet zo herinneren. Het is met geen andere stad te vergelijken en het was in een woord geweldig!
See you later...
Liefs, XXX

1. Jos en Ellen:
    1 augustus 2015
    Hè lieve mensen, Laurette wat een verhalen schrijf je weer. Zo leuk om te lezen en ook omdat jullie zo heerlijk genieten. Het lonkt gewoon om er heen te gaan. Wat hebben jullie veel gezien en gedaan. Hele goede reis naar Canada en ook daar heel veel plezier.
  2. Laurette Toonen:
    1 augustus 2015