Jasper dag 1

10 augustus 2015 - Jasper Nationaal Park, Canada

Reisdag 17: Vandaag stond Whistlers Mountain op het programma. Met de Jasper Sky tram (een gondel/kabelbaan) word je naar boven gebracht. Dit zat bij de reis inbegrepen en was geboekt om 11.30 uur. Voordat onze gondel vertrok raakten we aan de praat met Nederlanders die nagenoeg dezelfde reis doen en ook bij dezelfde reisorganisatie hebben geboekt. Zij ervaren deze reis net zoals wij, erg leuk om dat te delen met elkaar. Met de kabelbaan naar boven dus. Tijdens de rit werd er nog het eea verteld over de berg. Ik heb er niet heel veel van meegekregen maar wel dat Whistlers Mountain vernoemd is naar de 'fluitende' marmotten die op de berg leven. Er werd ook nog gevraagd of er wildlife was gespot door iemand. En ja hoor een stel antwoordden dat ze een beer met 3 jongen hadden gezien. Zij wel :-/! Dus een heleboel mensen vroegen meteen...waar, waar? We zijn dus niet de enigen hihi! We stapten gelijk met deze mensen uit en hebben nog even met ze gepraat. Nogmaals Canadezen zijn zo vriendelijk en makkelijk in de omgang. Ze gaven nog tips over Jasper en waar ze de beren gespot hebben. Eenmaal aangekomen op de berg, heb je daarvandaan al een prachtig uitzicht, maar echt op de top ben je dan nog niet. Om op de top te komen was er nog een klim van 1,1 km. Lieve help, daar gaan we weer! Al het moois wat je hier wil zien, daar moet je voor klimmen of eerst afdalen. Je moet er dus wel wat voor doen, maar dan heb je ook wat! Het was weer een aardige lange klim, maar het uitzicht wat je dan gepresenteerd krijgt, maakte alles goed. Wow, wat schitterend! De Rockies zijn toch wel zo geweldig mooi! Of had ik dat al gezegd ;-)?! We zijn er wel een paar uur geweest en je kan wanneer je wilt de gondel weer terug naar beneden nemen. Eerst weer afdalen en we hebben de eerst mogelijke gondel genomen. Er stonden beneden picknicktafels dus de koelbox uit de auto gehaald en hebben daar gegeten. Daar waren we wel aan toe. Daarna verder gereden naar Lake Pyramid (daar hadden die mensen de beren gespot) en een mooie wandeling langs het meer gemaakt. En wie kwamen we daar tegen de Nederlanders die we vanochtend ontmoet hadden. Ook toevallig voor de beren???!!! Ja dus hahaha. Nee hoor niks gezien natuurlijk, maar het was wel een fijne wandeling. Gelukkig viel er dit keer niet veel te klimmen. Aan het eind van de middag zijn we net als gisteren naar het stadje Jasper gereden om daar te eten en om alvast boodschappen te doen voor morgen, omdat we vroeg op pad willen naar Lake Maligne. Dat moet nl. zo mooi zijn 's ochtends vroeg.
See you later...
Liefs, XXX