Lake Louise - Banff dag 2

7 augustus 2015 - Lake Louise, Canada

Reisdag 13: De dag begon regenachtig en met maar 6 graden was het echt heel koud. Brrr! Lake Louise Village waar we verblijven ligt in Banff National Park. We zijn via de Bow Valley Parkway een 55 km. lange weg door Banff gereden. Het is een heel mooie route en zijn gestopt bij Johnston Canyon een wandelpad die naar de canyon en twee watervallen leidt. De lagere en de hogere waterval. We hebben de wandeling naar de hogere waterval gemaakt. Het was gelukkig gestopt met regenen en door het lopen werden we vanzelf warm. Dus al met al viel het weer helemaal niet tegen. Ik vond het erg mooi vooral de route naar de waterval toe, maar wat niet zo fijn was dat het zo druk was dat je niet altijd goed door kon lopen. Na de waterval bekeken te hebben, waarvoor je in de rij moet staat om hem uiteindelijk te kunnen zien (zucht!), zijn we weer teruggelopen. Dat duurt toch gauw een uur. Daarna zijn we verder gereden en hebben vlakbij gepicknickt. Het was wel koud, maar het was op een heerlijk rustig plekje. Na het eten zijn we weer in de auto gestapt om naar Lake Minnewanka te rijden, wat door de Indianen zo werd genoemd en het meer van de geesten betekent. Dit meer is het grootste meer in Banff. Zo ontzettend mooi! Alle meren hebben zo'n prachtige kleur; turquoise blauw, echt heel mooi. We hebben weer een wandelroute gekozen. Een prachtige route langs het meer om te eindigen bij een brug waar je aan de ene kant de rivier ziet met heel helder water en aan de andere kant dezelfde rivier die uitloopt in het meer. We zijn nog een stuk verder omhoog gelopen en daar stonden borden met een waarschuwing voor beren. Hier heb je een beerspray nodig of is verplicht. De jongen van de beren eten de cranberrybessen die nu in de zomer eetbaar zijn. Ze hebben het nodig om straks de winter door te komen, dus vandaar dat ze niet gestoord mogen. worden. We zijn maar weer omgedraaid. We hebben ook niks gezien. We liepen de route weer terug en we zagen 2 Bighorn Sheeps een moeder met kind. Zo schattig dat kleintje. Ze zijn heel schuw maar ik heb ze op de foto. Met de auto hebben we daarna nog een mooie route langs het meer gemaakt en zijn op verschillende uitkijkpunten gestopt. We krijgen er gewoon geen genoeg van. We zijn nog naar het stadje Banff gereden. Wat een leuk stadje met allerlei winkels en restaurants. Ja zelfs een kerstwinkel. We hebben daar rondgelopen en gegeten. Bij een soort outdoorwinkel hebben informatie gevraagd over de beerspray. Ten eerste is de aanschaf duur, ten tweede is het een wapen en valt het bij ons onder verboden wapenbezit. Ten derde je moet als je oog in oog staat met een beer heel goed en gericht spuiten wat met een grote kracht gepaard gaat. En ook nog in de goede windrichting anders krijg je het zelf over je heen of in je ogen met alle gevolgen van dien. Ik schrok er zo van dat we het niet gekocht hebben hahaha. De verkoper zei ook dat de kans zo klein is dat je oog in oog met ze komt te staan. Ze zijn gevaarlijk als je bijv. een beer met jongen benaderd en je zou tussen haar en haar jongen in gaan staan of wanneer een beer net aan het eten is en denkt dat je z'n eten wil afpakken. Je moet ze nooit benaderen, uh dat was ik ook niet van plan. De verkoper komt al 30 jaar in het gebied en heeft het nog nooit hoeven te gebruiken en heeft talloze beren op afstand gezien. Hij probeerde het ons in ieder geval niet aan te smeren en heeft ons goed geïnformeerd. Erg netjes! Pfff wat een toestand zo'n spray en al die waarschuwingen. Maar we zijn ook wel gerustgesteld hoor na zijn verhaal. Daarna zijn we weer via de mooie Bow Valley Parkway terug naar het hotel gereden. Het was weer een prachtige en geweldige dag!
See you later...
Liefs, XXX

1. Fred & Ineke:
    7 augustus 2015
    Hebben jullie Yogi ook niet gezien bij het picniccen? Wat een mooi verslag weer, Laurette. Veel plezier verder, we zien uit naar het volgende levensteken. Groet! papa & mama
  2. Laurette Toonen:
    7 augustus 2015
    Nee daar zelfs niet hahaha. Ze vinden ons vast niet interessant genoeg ;-). Ik heb al heel veel foto's gemaakt. Je kunt niet anders het is zo prachtig hier. Dank jullie wel! Dikke kusss en een knuffel voor mr. Q.