Lake Louise

5 augustus 2015 - Lake Louise, Canada

Reisdag 12: Vandaag zijn we naar Lake Louise vertrokken. We zijn vroeg opgestaan, hebben eerst in Revelstoke ontbeten en daarna boodschappen gedaan voor onderweg. We hebben nu een koelbox zodat we onderweg kunnen eten en niet afhankelijk zijn van restaurants of cafetaria's. Het was weer zo'n prachtige route. We rijden op de Highway 1, de TransCanada Highway, een autoweg die van de oost- naar de westkust loopt. Het eerste NP (Nationale Park) wat we tegenkwamen was Glacier National Park en zijn daar gestopt. We hebben eerst een pas gekocht, zodat we toegang hebben voor de parken. Er zijn verschillende wandelroutes en hebben er een gekozen. Je mag niet alleen gaan wandelen tenminste dat wordt afgeraden vanwege de beren. We zijn nu in berenland zoals er op de borden staat met waarschuwingen. Wat je wel en niet moet doen. Best wel eng, maar we hopen ze toch wel te zien. Wel van een afstand graag! ;-) Voorlopig zijn we zo nog niet tegengekomen en genieten van de mooie wandelroute. Het was een steile klim naar boven. Eerst liepen we nog in de bossen maar hoe hoger we kwamen, hoe meer open het werd. We waren voorbij de boomgrens. Wow! Wat een uitzicht, zo mooi weer en hier kunnen dus beren lopen. Dat lazen we op het bordje dat dit hun favoriete plek is om te eten. Helaas pindakaas we hebben ze niet gezien. Deze wandeltocht duurt in totaal 4 uur en wat een rust je komt amper iemand tegen. We zijn tot de rivier gelopen en vandaar weer teruggelopen, omdat we nog een eind moeten rijden naar onze eindbestemming en de lucht zag er wat dreigend uit. We hebben toch zo'n anderhalf uur gewandeld. Prachtig gewoon, wat een natuur! We hebben onze route naar Lake Louise weer vervolgd. Onderweg behoorlijke regen gehad toen klaarde het weer op, maar hier in Lake Louise regent het. Brrrr wat koud! We kunnen ons erop kleden. Het maakt niet uit, want echt de natuur maakt alles goed! Het is zo ongelooflijk mooi en groots! Er valt hier veel neerslag. Locals zeggen dan ook als grap dat het hier zomers gemiddeld twee keer per week regent: een bui van drie dagen en een van vier. Dussss! We zijn nu in de provincie Alberta midden in de Canadian Rockies (Rocky Mountains) en zitten inmiddels in de Moutain Time dwz 8 uur verschil met Nederland. We zijn hier 3 dagen om veel te kunnen gaan zien. Dat komt vast helemaal goed!

See you later...

Liefs, XXX

1. Annelies:
    6 augustus 2015
    Ik duim voor jullie dat jullie een beer van afstand gaan zien. Zou wel erg bijzonder zijn. Voor mezelf hoop ik dan dat je er een foto van kan nemen.
    Het klinkt alsof jullie erg aan het genieten zijn. Super fijn!
  2. Laurette Toonen:
    6 augustus 2015
    Haha, nou dat hoop ik ook. Maar ik hoop ze echt op afstand te zien. Een Grizzly wil je niet op je wandelpad tegenkomen. Dus op gepaste afstand zou heeeel fijn zijn. Dank je wel voor je reactie....erg leuk om wat terug te horen :-)! X
  3. Brigitte:
    6 augustus 2015
    Geen borden gezien met "bear warning"? Dan zijn ze echt in de buurt beter van niet denk ik! Prachtig mooi land he? Zo veel natuur is echt ongelooflijk. Enjoy!
  4. Laurette Toonen:
    7 augustus 2015
    Hi Brigitte, ja dat zijn die waarschuwingsborden, maar niks gezien hoor. We hebben ons inmiddels goed laten informeren, zie laatste reisverslag. Ja wat een prachtig land, het is hier zo wonderschoon. Ik kan het nergens mee vergelijken. Wat je ziet zijn naaldbomen, bergen, meren en zo ontzettend uitgestrekt. We vinden de Canadezen ook zo vriendelijk, nog nergens zo meegemaakt. Dank voor je reactie, leuk!