Revelstoke

5 augustus 2015 - Lake Louise, Canada

Dag 11 (4 augustus); We zijn na een prachtige route aangekomen in Revelstoke. We reden dwars door de Columbia Mountains met geweldige uitzichten. We hadden geen wifi op de kamer vandaar een dag geen reisverslag. Nadat we in het hotel in Revelstoke waren aangekomen en hadden ingecheckt zijn we naar Mount Revelstoke gereden. Het is een Nationaal Park een van de velen die we gaan bezoeken. We hebben er ong. een half uur over gedaan om boven te komen met de auto. Af en toe stoppen om het uitzicht te bewonderen. Bij de parkeerplaats boven mag je niet verder met de auto en het laatste stuk is ong. 1 km lopen steil naar boven. Ik had het even moeilijk in het begin omdat de lucht ijl is en ik daar altijd last van heb. Maar door rustig te lopen dan weet ik dat het weer goed komt. Dat was ook zo. Het stikte daar alleen wel van grote vliegen en muggen. Gats! Dat gezoem om je hoofd en ik zit onder de muggenbulten. Eenmaal boven konden we kiezen tussen verschillende looproutes. We hebben er een gedaan. Ook weer een klim maar het is het allemaal waard. Wow! Wat je ziet zijn canyons (kloven) en de rivier Columbia de op vier na grootste rivier van Noord-Amerika. Prachtig gewoon. En maar kijken en kijken. Daarna weer naar beneden gelopen en weer de auto gepakt en onderweg zijn we bij uitkijkpunten gestopt om te genieten van het uitzicht. We zijn verschillende wandelaars tegengekomen en allemaal met 1 of 2 honden bij zich. Canada houdt van honden want echt we zien het zoveel hier. :-)) We hebben in Revelstoke gegeten en zijn daarna naar ons hotel teruggereden. Het is een oubollig geheel, even wat anders dan het vorige hotel. Maar we hadden een bed, een douche en het was schoon en dat is het voornaamste. Tja back to basic zeg maar en dat past ook wel hier!
See you later...
Liefs, XXX