Lake Louise - Banff dag 3

7 augustus 2015 - Lake Louise, Canada

Reisdag 14: Vandaag zijn we naar Lake Louise geweest een van de grote publiekstrekkers van Banff NP. Wow! Je weet niet wat je ziet. Het heeft ook weer die prachtige turquoise kleur en dan de besneeuwde bergen eromheen. Zo verschrikkelijk mooi! Natuurlijk zijn er ook weer verschillende trails te lopen. Dit keer kozen we voor de trail de 'Saddleback Pass' een tocht van 3,5 km. Dat lijkt maar weinig, maar niet als je de berg opgaat. Mijn hemel wat een tocht, het was zo vreselijk zwaar en zo steil. Ik dacht dat mijn longen uit elkaar klapten, zo hoog zaten we en met ijle lucht. Het was alleen maar klimmen en ik dacht alleen maar ik ben hier aan begonnen ik maak het af ook. We moesten weer bij elkaar blijven voor de beren. Nou die beren zijn er echt niet hoor. Je hoort af en toe vogels fluiten of Pica's (soort grondeekhoorn), maar dat is toch echt alles. Af en toe zagen we andere hikers, echt geoefende wandelaars. Zo leuk een stel die allebei een klein kind in een rugdrager droegen. Na 2 1/2 uur waren we boven. Yes ik heb het gehaald! Ik blijf het zeggen het was het zo waard, wat mooi en wat konden we de gletsjer zo goed zien. We raakte in gesprek met dat stel wat ons had ingehaald. Als je Canadezen spreekt, zijn ze allereerst heel vriendelijk en behulpzaam, vragen ze altijd waar we vandaan komen. Ze vinden het fantastisch dat we van zover komen om hun land te bezoeken. Hij is van Nederlandse afkomst. Ze zijn allebei leerkrachten en hebben zodoende langere vakantie om deze tochten te kunnen doen. Ze toeren dan met hun camper en gaan er met de kinderen op uit. Ze gaven nog tips voor Jasper NP.  Daarna zijn we weer naar beneden gelopen. Daar hebben we zo'n anderhalf uur over gedaan. Steil naar boven is ook steil naar beneden. Af en toe doodeng. Maar het is gelukt en ik ben best wel trots op mezelf. Daarna weer gepicknickt, daar waren we wel aan toe. Heerlijk rustig met alleen de grondeekhoorntjes en vogels om ons heen. Het kan heel druk zijn in het park maar op sommige plekken ook heel rustig. Daarna naar Moraine Lake gereden. Bij het meer aangekomen kon je er niet zo naar toelopen zoals Lake Louise, maar moesten we weer een stuk klimmen naar boven voor het uitzicht. Nou daar ben ik weer hoor...Wow! Ook dit is zo mooi! Met die prachtige turquoise kleur weer en dan de gletsjers op de achtergrond maakt het geheel tot een adembenemend plaatje. Deze kleur ontstaat door het gletsjerslib wat net onder de oppervlakte ligt. Ik dacht laat mij maar hier, ik wil hier niet meer weg. De foto hierboven is Moraine Lake, met m'n iPhone genomen. Morgen verlaten we Banff en vertrekken we richting Crossing en zullen over de Icefields Parkway rijden wat 230 km lang is. Wij rijden tot ongeveer halverwege naar ons volgende hotel. De Icefields Parkway moet zo vreselijk mooi zijn. Ik ben heel benieuwd. We zullen in Crossing verblijven maar daar zitten we zo afgelegen dat we geen wifi hebben. Pas in Jasper hopen we weer van ons te laten horen.
See you later...
Liefs, XXX

1. Jos en Ellen:
    8 augustus 2015
    WoW WoW WoW haha. Wat zien jullie toch een hoop mooie natuur en idd als je naar je foto kijkt is het zeker een hele mooie kleur. Laurette je mag zeker trots zijn hoor met je gewandel en ook nog eens steil omhoog. Je doet het toch maar. Zo leuk dat jullie genieten. Heel veel plezier
  2. Laurette Toonen:
    8 augustus 2015
    Goedemorgen El, dank je wel. Ja we genieten volop! Kan niet anders hier, wat een prachtige natuur en zo groots! Ik denk niet dat het op de foto's is vast te leggen hoe groot en overweldigend het is.